Kaip nutukęs vyras gali numesti svorio, Kokie nutukimo gydymo būdai?

Nusprendžiau numesti svorio: kas svarbu lieknėjant? - DELFI Gyvenimas
Kaip efektyviai ir saugiai mažinti svorį apie SVORIO kontrolę Vis labiau šylant orams, prasideda masinė psichozė - daugeliui ramiai gyventi neleidžia įkyri mintis, kaip kuo greičiau atsikratyti visų per žiemą sukauptų nereikalingų kilogramų. Ne tik moterys, bet ir vyrai užplūsta sporto sales, stengiasi numesti svorį, kad atrodytų patraukliau. Mėgstamiausia moteriškų pokalbių tema tampa įvairiausių dietų aptarimas. Noras per mėnesį ar net savaitę ištaisyti ilgo netinkamo maitinimosi klaidas ir numesti nereikalingus kilogramus dažnai baigiasi tuo, kad kartu su antsvoriu netenkama ir sveikatos. Antsvoris ir nutukimas yra viena didžiausių šio amžiaus problemų Europoje ir jau pasiekė epidemijos lygį.

Norite sulieknėti? Sportas — ne išeitis Kinų berniukas treniruoklių salėje Alfa. Taip skamba vienas populiariausių sveikos gyvensenos mitų turtingose Vakarų visuomenėse, kur nutukimas vis labiau primena epidemiją.

Nors sunku paneigti fizinio aktyvumo naudą sveikatai, moksliniai tyrimai rodo, kad nueiti ar nubėgti papildomi kilometrai automatiškai nemažina juosmens apimties. Kova su nutukimu — gerokai sudėtingesnis užsiėmimas.

Vyrai ir dietos

Kaip nurodo JAV leidinys Vox. Nekokia naujiena ištisai pramonės šakai, aptarnaujančiai trokštančius sulieknėti ar palaikyti esamas kūno formas asmenis. Maža to, dar ir iš pirmo žvilgsnio prieštaraujanti mūsų patirčiai — patyrę bėgikai, su kuriais prasilenkiame parko takelyje, dažniausiai atrodys gerokai sveikesni ir lieknesni, negu mūsų pažįstami, kurie negali pakęsti net minties apie sportą.

Ir vis dėlto Vox. Evoliucijos užuomina: kaip kūnai degina kalorijas Kai amerikiečių antropologas Hermanas Pontzeris metais išsirengė iš Niujorko į Tanzaniją tyrinėti hadzų — vienos nedaugelio pasaulyje išlikusių medžiotojų-rinkėjų genčių, jis tikėjosi įrodyti, kad pasaulinė nutukimo epidemija susijusi su moderniose visuomenėse drastiškai sumažėjusiu fiziniu aktyvumu.

Lieknėjimas ir nutukimo gydymas. Kaip numesti svorio?

Mokslininkas atidžiai stebėjo 30 asmenų — 13 vyrų ir 17 moterų — energijos suvartojimo lygį. Galiausiai jis labai nustebo aptikęs, kad hadzai vidutiniškai sudegina tiek pat kalorijų, kaip ir eiliniai JAV ar Europos gyventojai.

Pontzerio lieknėjimo bendruomenė paaiškinimas — tai, kad energijos suvartojimas menkai susijęs su gyvenimo būdu.

riebalai netenka per 2 mėnesius kaip numesti riebalus nhs

Didelis fizinis aktyvumas gali paskatinti organizmą taupyti energiją kitose srityse. Tai galima laikyti evoliucine būtinybe, leidžiančia efektyviai paskirstyti ribotus energijos išteklius įvairioms biologinėms funkcijoms.

  1. Ar galite numesti svorio su cukrumi?
  2. Kaip lieknėja vyrai: per keturis mėnesius numetė 30 kg, draugai jo nepažino - DELFI Sveikata

Priešingai — jų teigimu, pakanka įrodymų, kad įvairūs fiziniai pratimai reikšmingai prisideda prie fizinės ir netgi psichologinės sveikatos palaikymo. Tyrimais įrodyta, kad žmonėms užtenka padidinti fizinį aktyvumą ir valgyti tiek pat, kaip anksčiaukad pradėtų gerėti daugelis svarbių sveikatos rodiklių, tokių kaip kraujo spaudimas ar cholesterolio kiekis, ir sumažėtų rizika susirgti 2 tipo diabetu, patirti insultą ar infarktą.

Maža to, sportuojantys vyresnio amžiaus žmonės atsparesni Alzheimerio ligai ir demencijai.

Nusprendžiau numesti svorio: kas svarbu lieknėjant? - DELFI Gyvenimas

Taip pat nustatyta, kad sportinė veikla gali padėti palaikyti esamą svorį jau po to, kai jį pavyko sumažinti kitomis priemonėmis. Vis dėlto daugelis šios srities tyrimų prieina panašių išvadų — didesnis fizinis aktyvumas beveik nepadeda mažinti svorio.

Panašių išvadų prieita tiriant tokias įvairias grupes, kaip maratonui besirengiantys žmonės, mažai judantys dvyniai ir menopauzę išgyvenusios apkūnios moterys. Nesvarbu, ar žmonės pradeda daugiau bėgioti, važinėti dviračiu, ar sportuoja su asmeniniais treneriais — dažniausiai pavyksta atsikratyti ne daugiau kelių kilogramų.

Daugeliu atvejų to yra per mažai.

Kaip efektyviai ir saugiai mažinti svorį | duziedeliai.lt

Pakeitus vieną dėmenį pvz. Dažniausiai sutariama tik dėl to, kad kaip nutukęs vyras gali numesti svorio maistu gaunamų kalorijų ribojimas efektyvesnis už sportavimą, o kalorijų ribojimas kartu su sportavimu — už kalorijų ribojimą kaip nutukęs vyras gali numesti svorio mankštos.

Tačiau kodėl taip yra? Nekontroliuojama medžiagų apykaita Teigiantys, kad vien sportuojant galima atsikratyti nereikalingų kilogramų, dažniausiai neįvertina to, kad organizmui energija reikalinga daugybei skirtingų funkcijų atlikti.

Nusprendžiau numesti svorio: kas svarbu lieknėjant?

Raumenų judėjimas — tik viena iš jų. Ir, kaip aiškėja, anaiptol ne pati reikliausia. Jo teigimu, daugiausiai energijos suvartojama trijose srityse: bazinei medžiagų apykaitai, kuri vyksta net ir žmogui ilsintis, maisto medžiagų skaidymui ir aktyviems fiziniams veiksmams. Žmogus negali kontroliuoti savo medžiagų apykaitos, todėl jam telieka riboti maisto suvartojimą — arba sportuoti.

svorio metimas | duziedeliai.lt

Didelio krūvio spąstai Matematiko Kevino Hallo sukurtas Sveiko kūno svorio planavimo modelis leidžia paskaičiuoti, kokį poveikį žmogaus svoriui gali turėti griežtas fizinio krūvio režimas. Pasak mokslininko, hipotetinis 90 kilogramų sveriantis vyras gali tikėtis numesti daugiau nei 2 kilogramus, jei keturias dienas per savaitę vidutiniu intensyvumu bėgios po 60 minučių, darys tai visą mėnesį ir nė kiek nenukryps nuo įprastinio mitybos režimo.

Pastaroji pastaba — itin svarbi. Vienas metų tyrimas parodė, kad žmonės yra linkę po aktyvios fizinės veiklos valgyti daugiau maisto. Tai galima aiškinti dvejopai: tiek ne iki galo įsisąmonintu noru gauti atpildą už sunkų darbą, tiek ir paprasčiausiu alkio jausmu. Kita studija parodė, kad žmonės dažnai pervertina savo pastangas ir sudegintų kalorijų kiekį.

vidurių užkietėjimas gali priversti mesti svorį kūno ataka riebalų deginimas

Mažai kas susimąsto, kad vieno picos gabaliuko ar ledų porcijos pakanka nusverti naudą, gautą iš valandą trukusios treniruotės. Maža to, aktyviai pasportavę žmonės yra labiau linkę ilsėtis ir apriboti ar pakeisti kitas įprastines veiklas, kurios taip pat degina kalorijas — pavyzdžiui, į 7 aukštą kilti liftu, o ne lipti laiptais.

apvyniokite svorio metimą riebalų deginimo ingelmunsteris

Kuo labiau stengiamasi, tuo didesnė tikimybė, kad gali sulėtėti medžiagų apykaita — kalorijas imama deginti lėčiau. Taip kūnas priešinasi pastangoms mažinti riebalų atsargas. Jos teigimu, kūnas, susidūręs su neįprastai dideliu krūviu, taupo energiją, ruošdamasis naujiems išbandymams.

Ikimodernioje visuomenėje tai buvo didelis privalumas, saugojęs žmones didelių išbandymų akivaizdoje. Tačiau šiuolaikinėje visuomenėje ankstesnis pranašumas virsta trūkumu — kaupti riebalų atsargas lengviau, negu jų atsikratyti. Kita hipotezė, kuria siekiama paaiškinti netiesioginį ryšį tarp fizinio aktyvumo ir svorio pokyčių — tai, kad energijos suvartojimas auga tik iki tam tikros ribos, kai papildomas krūvis nebeskatina deginti daugiau kalorijų.

Norite sulieknėti? Sportas – ne išeitis

Jau minėtas H. Pagal įprastinį gyvenimo būdą jie buvo suskirstyti į neaktyvius, vidutiniškai aktyvius sportuojančius keletą kartų per savaitę ir itin aktyvius sportuojančius vos ne kiekvieną dieną. Tyrimo eigoje paaiškėjo, kad vidutiniškai aktyvūs asmenys per dieną sudegindavo apie kalorijų daugiau, negu neaktyvūs.

Kita vertus, kuo didesnis buvo fizinis aktyvumas, tuo mažesni buvo individų energijos suvartojimo skirtumai. Pontzeris, pripažindamas, jog tai vis dar tėra nepatvirtinta hipotezė. Svarbioje kovoje — pernelyg gajūs mitai? Jungtinių Valstijų gyventojų šiuo metu turi antsvorį arba yra nutukę. Pagrindinė žurnalistų kritika — valdžios institucijoms, kurios vis dar laikosi pasenusių modelių. Iki šiol įsivaizduojama, kad įmanoma kovoti su antsvoriu vien didinant fizinį aktyvumą — be didesnių mitybos pokyčių.

Tokį požiūrį skatinančios ir didžiosios maisto bei gėrimų gamintojos, noriai remiančios įvairius sporto renginius.

Kaip efektyviai ir saugiai mažinti svorį

Mums reikia mažiau valgyti. Tada esą bus lengviau sutelkti dėmesį į sveiką mitybą.

"Apie tave": Sportas – būtinybė, o gal galima apsieiti ir be jo?

Rodyti komentarus.

Svarbi informacija